Podnikání
Nedělej to postaru: Zjisti, jak na Instagramu prodávat na autopilota v roce 2023

Nedělej to postaru: Zjisti, jak na Instagramu prodávat na autopilota v roce 2023 💸

CINK CINK, slyšela jsi to? 💸 

Tohle byla další úspěšná objednávka, která právě přistála na tvé bankovní konto!

Je tohle přesně to, po čem toužíš? Nebo možná tento pocit zažíváš pravidelně, ale chceš jej znásobit, a to právě díky síle online marketingu a budování své firemní, nebo osobní značky na Instagramu? 

Ano? Perfektní! Pak jsi u tohoto článku na tom absolutně nejlepším místě, protože přesně tohle je téma, o kterém se dnes budeme společně bavit.

Čtyřpilířový systém pro automatizovaný funnel

Dříve, než se však pustím do tohoto 4 pilířového systému hlouběji, který ti umožní nastavit si svůj automatizovaný prodejní funnel, chtěla bych s tebou sdílet pár faktů o tom, jak jsem se vůbec k sociálním médiím dostala, co mi umožnily, a také co vše mám v této oblasti za sebou, abys viděla, že jsem opravdu kompetentní člověk, který ti v této oblasti pomůže.

Buďme k sobě totiž otevřené: Tam venku je řada markeťáků, social media manažerů a stratégů, za které kolikrát mnohem více mluví jejich já než výsledky. A já chci, abys hned na začátek věděla, že to, co s tebou budu sdílet, si můžeš brát k srdci. A také, že je tento systém ověřen nejen mnou, ale i dalšími stovkami klientek, se kterými jsmě měli možnost spolupracovat.

Máš-li radši mluvené slovo, poslechni si tuto epizodu jako podcast, a to na Apple Podcast, Google Podcast nebo Spotify zde. A pokud nemáš na podcast prostor, nebo upřednostňuješ psaný text, čti dále!

Okej, jdeme na to! 😉💪

Moje cesta k profitabilním sítím a vlastní firmě

Je to šílené, ale svojí osobní značku jsem si začala budovat již v roce 2013. Tenkrát ještě v oblasti zdraví, sportu a životního stylu. 

Ve sportu pro mě byly sociální sítě nástrojem, který mi umožňoval získávat sponzory a navazovat partnerské spolupráce s známými značkami. Později, když jsem působila už na poli fitness pracovně, tak mi také pomáhaly přivádět pravidelně klienty do fitness.

V roce 2017, kdy jsem „launchovala“ svůj první digitalní produkt, jsem díky tomu prodala téměř ihned 100 kusů. V té době jsem měla také svůj merch a právě jen díky sociálním sítím jsem měla možnost jej distribuovat skrz svojí komunitu dále.

Sociální sítě pro mě byly také hlavním nástrojem, který mi pomohl později vybudovat tuto firmu. Vezmi si to totiž tak: jeden a půl roku zpátky byl tento projekt pouze nápadem, který vzniknul během jedné lekce jógy.

Jen za tak krátkou dobu se naše instagramová komunita rozšířila z 0 k téměř 25 000 sledujících, napříč ostatními sociálními sítěmi jsme měli možnost zasáhnout další desítky tisíc žen, v programech dnes máme téměř 1000+ studentů a navíc jsem měla možnost proměnit tento nápad v profitabilní byznys, který mi umožňuje žít tak, jak jsem si vždy přála.

A nic z toho, by nebylo možné, pokud bych neuměla s marketingem a sociálními sítěmi pracovat. Budu k tobě také úplně otevřená: Založit si vlastní podnikání bylo pro mě velkým snem. Toužila jsem po svobodě, cestování a možnosti dělat něco, co bude zanechávat pozitivní odkaz…

Tento sen se mi splnil a já teď cítím obrovský vděk za to, co mi sociální sítě umožnily, a zároveň závazek tohle vše předávat i vám. A to je také důvod, proč s vámi otevřeně sdílím svůj příběh i tyto tipy. 

Pevně věřím v to, že každý z nás dnes může využívat sílu sociálních sítí pro svůj prospěch. A také proto, abychom dělali tento svět lepším místem.  Já nejsem nijak speciální… Když to bylo možné pro mě, pro stovky z našich studentů, bude to možné i pro tebe.

Jak tedy prodávat skrz Instagram na autopilota?🤔

No, ke všemu se dostaneme, neboj! Každopádně, hned na začátek mě nech s tebou sdílet základní principy, kterými se v rámci PPH řídíme, abys pochopila to, proč děláme to, co děláme, a také jak:

Abys mohla prodávat skrz Instagram na autopilota, potřebuješ porozumět těmto 4 klíčovým pilířům, které jsou nutné pro to, abys vytvořila z Instagramu nástroj, který ti bude doručovat pravidelně výsledky:

  1. Znej komu a co prodáváš …protože jedině tak máš možnost promlouvat přímo ke svému ideálnímu zákazníkovi, zaujmout ho a ukázat mu, že jsi opravdu expertem ve svém oboru.
  2. Nauč se tvořit obsah …který ti pomůže zaujmout, vybudovat vysoké povědomí o své značce, rozšířit publikum, získat nové sledující a také skrz Instagram prodávat.
  3. Komunikuj správně svoji nabídku …která bude přinášet do tvého podnikání stabilní cash flow.
  4. Nastav si prodejní systémy …které budou prodávat za tebe! Znamená to tedy, že se budeš moci věnovat i dalším aktivitám, které tvé já, nebo podnikání opravdu potřebuje.

No a tyto pilíře si zde rozebereme detailně. Začneme hned tím prvním: 

1️⃣ Pilíř první: Znej komu a co prodáváš

Možná si ale teď říkáš: „Proč je vlastně důležité znát svého ideálního zákazníka?“ Pokud budeš vědět, ke komu prostřednictvím svého obsahu mluvíš, dokážeš zasáhnout přesně své cílové zákazníky. Protože když cílíš na všechny, nezasáhneš nakonec nikoho.

Znamená to také, že budeš schopna tvořit obsah, který tvému publiku dodá vždy to, co přesně potřebuje slyšet, vidět, nebo cítit. Čím více se dokážeš dívat na tvorbu svého obsahu a později také nabídky očima svého ideálního zákazníka, tím úspěšnější tvé podnikání také bude.

Stejně tak pokud budeš velmi detailně rozumět jeho individuálním potřebám. Už asi rozumíš tomu, proč je definice tvého ideálního zákazníka tak moc důležitá, viď?

Perfektní, teď je čas si jej definovat! A tady je pár otázek, které ti s tím pomůžou:

Jak si definovat ideálního zákazníka

Vezmi si to totiž tak: Lidé nekupují tvůj produkt, ani službu, ale řešení na svůj problém! A to je přesně důvod, proč bys měla vědět, co svým zákazníkům, nebo klientům prodáváš.

  • Co OPRAVDU svému zákazníkovi prodáváš?
  • Jaký konkrétní problém mu tvá nabídka řeší?
  • Jak moc ho tvá služba ovlivní v rovině osobní, vztahové, nebo kariérní?
  • Čeho chce opravdu dosáhnout? 

2️⃣ Pilíř druhý: Nauč se tvořit obsah

Teď se dostáváme do druhé části, a to jak tvořit obsah. Hned na začátek si pojďme připomenout jedno: Co je to vlastně obsah? Content = Jazyk, kterým na sociálních sítích komunikujeme a budujeme důvěru s naším publikem.

A teď opakuji: Komunikujeme a budujeme důvěru. A to je úplně první věc, kterou bys měla mít v paměti. Pokud budeš na sociálních sítích prodávat bez toho, aniž by sis ve svém publiku vybudovala faktor důvěry a zalíbení, je to jako kdybys šla do baru, viděla tam nějakého kluka a dříve, než by ses s ním seznámila, poznala jej více, by ses jej rovnou zeptala, jestli s tebou půjde do postele.

Asi jeho odpověď nebude úplně kladná, pokud tě nezná a vůbec neví, kdo jsi. Nebo pokud tedy není hodně opilý, což ano, i zákazníci můžou někdy online být, ale držme se běžných scénářů. Vezmi si to totiž tak: I tento scénář v baru má nějakou předehru, že jo. Potkáte se, pokud se sobě líbíte, poznáte se, začnete si povídat, dáte si skleničku, zatančíte si… a až pak třeba někdy společně budete mít i něco více.

A stejné je to i s obsahem! Primárně chceš budovat faktor zalíbení, důvěru a až pak chceš, aby lidi, kteří s tebou rezonují, za tebou sami přišli a řekli tvé nabídce jedno velké ANO! Tohle je možné! Jen potřebuješ začít od začátku, ne od konce a přesně na tohle se teď společně podíváme.

3️⃣ Pilíř třetí: Komunikuj správně svoji nabídku

Při tvorbě obsahu bys měla brát v úvahu tyto 3 základní obsahové desky:

  • Obsah, který buduje důvěru v tebe, nebo tvou značku.
  • Obsah, který rozšiřuje povědomí o tvé značce.
  • Obsah, který prodává.

A tady je proč! Každá z těchto desek pak zahrnuje jednotlivé druhy obsahu. My se zde společně podíváme na ten prodejní, nicméně, pokud bys chtěla vědět více o zbylých dvou obsahových deskách, které jak vidíš, jsou absolutně nutné k tomu, abys vybudovala z Instagramu generátor, který ti bude přivádět do podnikání zákazníky na autopilota, určitě se po prostudování tohoto článku mrkni i náš byznysový program Insta Pro Holky, ve kterém celé tohle téma najdeš.

Pod obsahem, který prodává, si můžeš představit tyto základní 4 druhy obsahu. A jak sama uvidíš, nikde tam nenajdeš: Sdílej „jen“ svůj produkt, nebo službu. A již brzy se dozvíš proč.

    • Řešení problému tvého ideálního klienta
    • Storytelling (tvůj příběh, příběh tvých klientů)
    • Kredibilita
    • Reference

V rámci našich programů jsem měla možnost odškolit již téměř 1000+ studentů, nehledě na počet lidí, kteří byli na mých individuálních školeních, nebo těch firemních. A z mé zkušenosti jsem dokázala vypozorovat, že podnikatelé skrz sítě neprodávají převážně z těchto 4 důvodů (schválně, ve kterém z nich se zhlédneš):

    • Nikdy se o tom, že něco prodávají, nezmínili.
    • Prodávají pořád, ale neposkytují svému publiku žádnou hodnotu.
    • Prodávají samotný produkt, ne řešení.
    • No a v neposlední řadě: Mají špatný messaging.

CO opravdu svým klientům nebo zákazníkům prodáváme a o čem jsem se také zmínila již na začátku, je tvá komunikace nabídky, což je třetí pilíř našeho systému, jak prodávat skrz Instagram na autopilota.

Zkus se nad tím znovu zamyslet z tohoto pohledu: Co svému zákazníkovi opravdu prodáváš? Ve chvíli, když se řekne tvé jméno, je tvému zákazníkovi přesně jasné, kdo jsi a s čím mu můžeš pomoci? Když zmíníš název svého produktu, je ihned tvému zákazníkovi jasné, s čím mu může tento produkt pomoci?

Pokud NE, právě jsi našla to, na čem potřebuješ zapracovat. 

4️⃣ Pilíř čtvrtý: Nastav si prodejní systémy

No a dostáváme se společně dále. A to k pilíři č. 4, aneb prodejním systémům, jak svým zákazníkům můžeš skrz Instagram prodávat.

1: OUTBOUND MARKETING (otravný marketing)

Proaktivně, tedy systémy, které budou vyžadovat tvoji aktivitu (prodej v DM’s, proaktivní komunikace a oslovování potenciálních zákazníků…)

2: INBOUND MARKETING

Systémy, které nebudou vyžadovat tvůj proaktivní přístup (Klienti, případně zákazníci tě budou sami oslovovat se zájmem o spolupráci…)
A to příkladem skrz hodnotný obsah, který sdílíš. Někdo najde na YouTube mé video. Někdo si přečte můj článek, nebo si třeba poslechne tento podcast

Výhodou je, že nepotřebuji nikoho přesvědčovat o tom, aby nakoupil, daný zákazník prostě nakoupit chce. 

3: AUTOPILOT

No a v neposlední řadě jsou tady ty systémy, které budou prodávat na autopilota, a to nehledě na to, jestli budeš spát, nebo ne.  A to jsou ty, které máme v PPH rády nejvíce! Chceme přece pracovat chytře, ne tvrdě, tak? A přesně s tím nám mohou automatizace a evergreen funnely pomáhat!

Jak je můžeš využít pro svoji tvorbu ty? To ti již brzy prozradím. Je tady však ještě jedna přednější věc, které bys měla porozumět, aby pro tebe tyto systémy fungovaly. A tou je cesta tvého zákazníka.

Ptáš se proč? No, pokud ji nebudeš znát ty, nebude ji znát ani on. Tvým cílem by tedy mělo být chytnout tvého zákazníka za ruku a provést jej celým procesem. A to od chvíle, kdy o tobě získá povědomí, což je také první fáze, až do chvíle, kdy nakoupí a ideálně bude nakoupovat opakovaně. 

A přesně na to se podíváme!

Jak prodávat skrz Instagram na autopilota

No, a pokud ti tohle teď zní jako úplná španělská vesnice, tak neboj, rozumím ti! Tomuto procesu předchází poměrně dost informací, které potřebuje mít člověk ujasněné, a to je také důvod, proč tuto část rozebírám velmi detailně i v našem 10týdenním byznys a koučink programu IPH, a to až v jednom z posledních modulů, protože tam už naše studentky mají po všech těch předešlých lekcích vybudované pevné základy, na kterých mohou snadno stavět. 

Pochopí to tedy snadno poté každý. Stejně tak jako tvorbu prodejního trychýtře a základní automatizace, které ti právě mohou pomoci vydělávat peníze na autopilota.

Ptáš se teď, jak může takový systém vypadat? No, možností je tady samozřejmě několik. Já ti tady poodhalím automatizovanou strategii, kterou sdílím právě s našimi studentkami v kurzu IPH. A prakticky i všechny produkty PPH jsou postavené na základě tohoto systému. Systému, která nám vygenerovaly zisky v řádu několika milionu korun.

No a jak tedy tento systém vypadá v praxi? Skládá se z těchto 3 jednoduchých kroků:

1. Magnet zdarma 

2. Obsahová komunikace

3. Prodejní e-mailová sekvence

4. Nákup 🎉 🎉 


A to je přesně strategie, kterou následují i krok za krokem naše studentky.

👉 Naučíme je, jak přesně si vytvořit magnet zdarma. Tím může být nějaký PDF soubor, webinář, kvíz, vzorky produktu, edukace o produktech apod. Samozřejmě záleží na byznys modelu, s čímž jim také pomáháme.

👉 Dále jim předáme strategii, jak mohou tento magnet distribuovat skrz své sítě organicky, případně jej podpořit placenou reklamou. (Ano, i s placenou reklamou se v kurzu IPH naučíš pracovat!)

👉  Dále na tento proces navážou 5denní prodejní e-mailovou sekvenci s výzvou k akci, kterou ani už nemusí tvořit!

Protože jsme pro ně s naší copywriterkou Petrou vytvořili kompletní template, který si mohou naše studentky plně zeditovat, přizpůsobit svému byznys modelu a rovnou dosahovat výsledků, které chtějí, namísto toho, aby si lámaly hlavu nad tím, co do dané e-mailové sekvence mají napsat, nebo začínat úplně od nuly.

👉 Po odeslání jejich zákazníci začínají nakupovat 🎉

👉 Ony píšou do naší komunity své výhry a radují se z výsledků, jeej! 

Přidej se k nám a nauč se prodávat na autopilota 💸

Takhle snadné to může být. A dobrá zpráva je, že stejně se můžeš radovat i ty, a navíc tak pomoci svým zákazníkům produktem, nebo službou, ve kterou opravdu věříš. Jediné, co potřebuješ, je porozumět těmto systémům jednou a poté je využívat opakovaně.

A teď máš 2 možnosti, jak toho můžeš dosáhnout: Můžeš to zkoušet sama a věřit v metodu pokus omyl, anebo jít po našem boku a následovat naše instrukce a konkrétní akční kroky. Mojí otázkou je jediné, kterou z variant si zvolíš?

Odpověď zatím neznám! Tady je ale pár příběhů žen, které si zvolily snazší cestu. 

🎉 Jako třeba jedna z našich studentek, Anet, která se věnuje holistickému koučinku a která řekla o programu následující: 

„Před spolupráci s Markét jsem IG vůbec neřešila. Neměla jsem ve sdílení obsahu žádný systém a sdílela příspěvky jen náhodně. Nyní mám ucelená systém, a jednoduché strategie, díky kterým můžu být konzistentní.

S investicí do programu jsem začala získávat své klienty, vydělávat peníze online a nechápu, jak jsem si mohla myslet, že to dokáži bez pomoci. Když totiž nevíš, jak se dostat tam, kam chceš, dostávat se tam těžce. Já si zvolila lehčí cestu. Děkuji moc Markét.“

🎉 Nebo třeba Anička, fitness trenérka, která nám do naší VIP komunity nasdílela tento krásný příspěvek: „Dneškem mám na svém profilu přesně 100 sledujících, a to za 3 týdny bez použití reklamy! WAU! Z toho 32 zákazníků a 24 zakoupilo a předplatilo si můj produkt.“

🎉 Nebo taky Andrejka: „Jo a malé chlubeníčko! Povedlo se mi videjko s dosahem 36k a přivedlo mi to kolem 280+ nových followers!“

Jak můžeš vidět, za náš program dnes nemluvím já a naše výsledky, ale skutečné výsledky ostatních žen, které udělaly rozhodnutí jít si za svým.

Pokud jsi tedy i ty připravena jít si za svým a dosáhnout tak výsledků, které si opravdu zasloužíš, přidej se nám ještě dnes.🎉

S láskou,
Markét

P.S.: Máš k programu nějaké otázky? Klikni zde! Najdeš tady všechny odpovědi ✅

Rozcestník:

Nejnovější články

Jak psát chytlavé popisky na Instagram, které budou chtít lidé číst!
Jak psát chytlavé popisky na Instagram, které budou chtít lidé číst!

Konečně jasné a jednoduché rady, které ti s psaním popisků na Instagram pomůžou.

Perfektní Instagram BIO
Jak na perfektní Instagram BIO (Návod A-Z)

Na Instagramu máš orientačně 2 vteřiny na to, abys zaujala. A správně nastavené BIO ti s tímto pomůže! 

8 tipů, jak i ty můžeš vypadat na kameře sebevědomě
8 tipů, jak i ty můžeš vypadat na kameře sebevědomě

Chceš natáčet videa? Přečti si tento článek a zjisti, jak vypadat na kameře sebevědomě a dobře!

Markéta Baginská
Vytvoř úspěšnou osobní značku v roce 2023!

Jednoduchý návod a 3+1 tipů, které ti pomohou vybudovat osobní značku od nuly!

Jak vytvořit podcast (Návod od A-Z)
Jak vytvořit podcast (Návod od A-Z)

Kompletní průvodce, který ti pomůže vytvořit úspěšný podcast, a to krok za krokem! 

Podnikání Pro Holky
Recyklace obsahu: Aneb jak tvořit VÍCE za MÉNĚ času!

Tento článek a náš systém recyklace ti s tím jednoznačně pomůže!

Obklopuj se ženami, které mluví o svých cílech, vizích a plánech, ne ostatních.