Vytvoř si PERFEKTNÍ Instagram BIO (5 kroků)
Když někdo navštíví tvůj profil, máš orientačně 2 vteřiny na to, abys jej zaujala! A správně nastavené BIO je přesně tím, co ti s tím pomůže. Pojďme na to.
První krok: Nastav si uživatelské jméno
To by mělo být relevantní, jednoduché a hlavně snadno zapamatovatelné! Možná se ti totiž již někdy v minulosti stalo, že ses někoho zeptala na jeho Instagram a on ti začal písmenko po písmenku diktovat, jak se tam vlastně jmenuje. A jelikož jsi to neustále psala špatně, musela jsi to několikrát opravovat, dokud se ti to po několika minutách konečně nepovedlo….. Je ti tento scénář podobný?
Rozumím ti, a tady je moje připomenutí: NEDĚLEJ TO! A tady je proč:
Pokud tě příkladem někdo někomu doporučí, tak chceš, aby tě daná osoba hned našla a mohla tak co nejrychleji kliknout na tlačítko sledovat. Ne aby musela zkoumat, hledat tě a ztrácet tak svůj cenný čas. A to je to, na co bys měla myslet:
Lidé dnes nemají čas….. a ty jim potřebuješ celý proces od chvíle, kdy tě začnou vyhledávat, až po moment, kdy kliknou na tlačítko sledovat, co nejvíce zjednodušit a urychlit.
Jak si tedy vybrat uživatelské jméno správně?
Tady máš pár nápadů! Například můžeš zvolit:
- jmenoprijemni, příkladem: marketabaginska,
- nebo jmeno, podtržítko a až poté příjmení: marketa_baginska,
- název firmy, nebo třeba jméno a obor, příkladem: marketa_koučink, což ti pomůže i při vyhledávání. Není to ale nutností a už ve kroku 3 se dozvíš proč.
Krok druhý: Optimalizuj si svoji profilovou fotku
Co si pod tím máš představit? No, aby ti šlo reálně vidět do obličeje! Pokud totiž lidé uvidí na tvé profilové fotce tvoje záda, siluetu, nebo tvého domácího mazlíčka, není to asi úplně utvrzující faktor v tom, že by měli kliknout na tlačítko sledovat.
Obzvlášť, pokud chceš Instagram využívat jako marketingový nástroj pro své podnikání. (… a já věřím, že ano, pokud jsi tady).
V úvahu zde připadá i firemní logo, jako to třeba máme na profilu Podnikání Pro Holky my. Pokud bych ale budovala svůj osobní brand, dala bych osobní fotografii přece jen přednost. Pamatuj také, že by měla být fotka vždy kvalitní a ostrá.
A také ještě jeden super tip: Pokud chceš opravdu zaujmout, tak se té fotce usmívej, protože lidé mají úsměvy zkrátka rádi.
Krok třetí: Nastav si své jméno, odbornost a pokud chceš, určitě i obor ve kterém působíš
A teď nemyslím uživatelské jméno, o kterém jsme se bavily v prvním kroku, ale ten řádek, který je přímo pod tvojí profilovou fotkou. Toto pole je totiž vyhledatelné, jeej!
To znamená, že pokud napíši do vyhledávání na Instagramu příkladem slovo yoga, vyskočí mi tam řada profilů, které slovo yoga mají ve svém uživatelském jméně, ale také i řada těch, které ne. A to přesně z toho důvodu, že měli toto klíčové slovo umístěné v této části BIA.
Moje doporučení tedy je, aby sis do této části umístila své křestní jméno, přidala rozdělovač, nebo jiné znaménko a za něj napsala obor, ve kterém působíš, příkladem Lucie I Nutriční kouč, Aneta I Finanční mentor, nebo Markéta I Podnikání.
Tento detail zajistí to, že tě budou moci lidé, kteří budou vyhledávat určité klíčové slovo najít, což jsou v důsledku úplně ti nejideálnější sledující. Dané slovo totiž sami od sebe vyhledávají s tím, že chtějí najít člověka, který se věnuje danému tématu. A pokud se mu věnuješ, najdou tebe! Vyhrávají tedy všichni, okej?
Krok čtvrtý: Řekni svému publiku, co děláš a komu přesně pomáháš
Ano, tohle je věc, kterou bys v žádném případě neměla ve svém biu vynechat!
Tato informace ti totiž pomůže se propojit přesně s těmi lidmi, které chceš na Instagramu zasáhnout, protože ti, co na tvůj profil přijdou, budou přesně vědět, co můžou od tvého profilu, nebo tvých služeb, případně produktů očekávat.
Příkladem:
- Asistentka by mohla mít v biu následující: Pomáhám zaneprázdněným podnikatelům s administrativou,
- byznys mentorka pak: Pomáhám ženám zvýšit jejich příjmy pomocí digitálních produktů,
- nebo kadeřnice pak příkladem: Udělám tvé vlasy zdravější a krásnější!
Asi rozumíš tomu, co ti chci říct, viď? Tato poziční věta je tady zkrátka od toho, aby ihned návštěvníkovi tvého profilu řekla, kdo jsi, co děláš a s čím přesně mu můžeš pomoci, což mu následně také pomůže udělat jasné rozhodnutí o tom, jestli je tvůj profil pro něj jedno velké ANO, nebo naopak ne.
A pokud ne, tak je to v pořádku! Protože takový sledující od tebe stejně nikdy nenakoupí, protože ho to, co ty děláš, ani nezajímá. Nemá tedy smysl, aby tam trávil svůj čas.
No a v neposlední řadě…
Krok pátý: Přidej jasnou výzvu k akci
Takovou, která danému návštěvníkovi a i tvým sledujícím, které již na svém profilu máš řekne, co přesně mají udělat dále.
Příkladem, pokud bych byla nutriční poradkyně a mým cílem by bylo vést sledující z Instagramu do mého rezervačního systému, aby si u mě zakoupili konzultaci, mohla bych do svého bia napsat: Potřebuješ se svým jídelníčkem pomoci? Kontaktuj mě zde ⬇️ a do webu by byl přidán odkaz na rezervační systém, nebo kalendář.
Nebo pokud bych měla příkladem cukrárnu a pekla dorty ke zvláštním příležitostem, mohla bych do svého bia napsat: Chceš udělat oslavu svých narozenin speciální? Kup si náš dort zde ⬇️ a opět přidat odkaz, kde si můžou zákazníci dort objednat.
No a v neposlední řadě, pokud budu chtít třeba rozšířit svoji e-mailovou databázi, můžu si do bia přidat nějaké freebie. Příkladem: My máme ke stažení zdarma e-book na téma: Jak tvořit Instagram reels. Do výzvy k akci bych pak mohla napsat: Chceš tvořit reels, ale nevíš, jak na to? Stáhni si můj e-book zdarma ⬇️ a link na stránku.
Těch možností, co do výzvy k akci přidat a jaký odkaz tam dát je zkrátka několik. Je však velmi důležité, abys věděla, kam chceš svého sledujícího aka potenciálního zákazníka dále ze svého Instagramu vést.
A tady je proč: Pokud to nebudeš vědět ty, nebude to vědět ani on!
A to je přesně důvod, proč i v našem 10týdenním byznys a koučink programu Insta Pro Holky dáváme velkou pozornost i cestě zákazníka a tomu, jak vytvořit z Instagramu profitabilní marketingový nástroj, který nám umožňuje generovat zisky na autopilota. Pokud chceš i ty vědět o tomto programu více, určitě utíkej na tento odkaz a pusť se na svoji navazující 10týdenní cestu společně s námi.
Pádný důvod, proč se nespoléhat jen na Instagram
Možná ale tak daleko v Instagramu ještě nejsi a říkáš si teď něco ve stylu: „Markét, proč bych ale měla vést lidi z Instagramu někam jinam?“ No, má to několik důvodů. Nech mě ti je uvést:
Pokud chceš využívat Instagram pro své podnikání, pravděpodobně neprodáváš jen přes Instagram, a pokud náhodou ano, tak mám tady jednou veeeeelkou červenou vlajku, proč to nedělat! Necháváš svůj byznys 1000% závislý na algoritmu, který se může kdykoli změnit a také platformě, kterou ti může kdokoli kdykoli vzít, což pojďme si říct: není úplně ideální scénář.
Já naším studentům tedy alespoň vždy doporučuji, aby si tvořili externí e-mailovou databázi, kam můžou své sledující z jejich profilu vést. E-mail je totiž něco, co ti nikdo nikdy nevezme. Je to kontakt, který vlastníš a se kterým můžeš následně i krásně v rámci prodeje a automatizací pracovat.
A co je víc, než sledovat upozornění o přijatých platbách, které právě přistály na tvém bankovním kontu. Jako třeba dnes ráno, když jsem se šla projít s pejskem a viděla, že nám přišla další objednávka.
Jak tedy vidíš, s databází kontaktů se opravdu vyplatí pracovat. A pokud se s ní chceš naučit i ty, natočila jsem pro tebe i toto video, ve kterém tě provedu základy e-mail marketingu a také tím, jak se svojí databázi kontaktů efektivně pracovat.
Do bia vměstnej informace o tobě do 150 znaků
Jak tedy můžeš vidět, samostatná tvorba bia není až tak složitá. Jediné, s čím budeš ale možná bojovat je to, že potřebuješ všechny tyto informace vtěsnat do 150 znaků, což je v tuto chvíli, co tento článek píšu, počet znaků, který nám Instagram umožňuje do BIA zapsat.
Zvaž tedy každé slovo, které si tam dáš a vždy se zeptej sama sebe, jak na tebe tvé bio působí a zda-li přímo říká to, co chceš světu předávat.
Na druhou stranu, pokud ti v biu zůstane ještě nějaké extra místo, mám pro tebe speciální tip! Můžeš si do této volné části přidat ještě nějaké doplňkové informace, které dají tvému publiku jakýsi sociální důkaz o tom, že víš, co děláš. Jinak řečeno, informace, které potvrdí, že jsi expertem ve svém oboru.
Příkladem: Pokud jsi byla zmíněná v nějakých médiích, nebo jsi dostala nějaké ocenění, tak je to skvělý fakt, který si můžeš do bia přidat.
Nebo pokud máš nějaké zajímavé číslo, které je s tebou, nebo s tvým podnikáním spojené, je to také skvělá volba. Příkladem, já osobně bych si tam mohla dát: 900+ žen v programech I 4000+ žen v komunitě, nebo 185.000+ stažení podcastu. Čísla zkrátka zaujmou! Takže pokud nějaké máš, šup sem s nimi.
Další super možností, jak volného prostoru využít, je také vlastní hashtag, který může odkazovat na výsledky tvých klientů, zákazníků, nebo rovnou komunitu, které se mohou lidé stát také součástí.
Tohle vše, co s tebou teď ale v této doplňkové části sdílím jsou jen jakési příjemné bonusy, které do bia můžeš přidat.
V případě ale, že se ti tam vlezlo vše ostatní, tedy tvá poziční věta, která jasně popisuje to, co děláš a komu pomáháš a následně výzva k akci. Tyto faktory by pro tebe z funkčního hlediska měly být jednoznačně prioritou.
Pevně tedy věřím, že ti tento článek pomohl! Také, pokud by ses chtěla do optimalizace profilu, tvorby obsahu a strategie, jak získávat skrz Instagram zákazníky ponořit opravdu do hloubky, určitě klikni na tento odkaz a staň se součástí našeho 10týdenního byznys a koučink programu Insta Pro Holky.
Díky, že jsi tady byla se mnou a uvidíme se společně v příštím článku.