Podnikání Pro Holky blog
Sociální Média
Jak si vybrat marketingový kurz, který ti pomůže růst a dosáhnout úspěchu?

Jak si vybrat marketingový kurz, který ti pomůže růst a dosáhnout úspěchu?

Pokud hledáš školení nebo kurz online marketingu, který ti nejen řekne co, ale i jak, a pomůže ti tak dosáhnout vámi stanovených výsledků a ziskového podnikání, jsi na tom absolutně nejlepším místě. Abys zvolila správně, potřebuješ vzít v úvahu několik faktorů, jako jsou tvé cíle, zkušenosti v oboru a úroveň kurzu. Zde je 10 expertních tipů, které ti mohou pomoci vybrat ten nejlepší marketinový kurz.

Dříve, než se však pustíme kritérií pro výběr toho nejlepšího online marketingového kurzu nebo školení hlouběji, chtěli bychom s tebou sdílet pár faktů o tom, jak jsme se vůbec k sociálním médiím, online marketingu a digitálnímu podnikání dostali, co nám umožnili a také co vše máme v této oblasti za sebou, abys viděla, že jsme opravdu kompetentní experti, kteří ti v této oblasti pomohou.

Buďme k sobě totiž otevřené: Tam venku je řada markeťáků, social media manažerů a stratégů, za které kolikrát mnohem více mluví jejich já než výsledky. A my chceme, abys hned na začátek věděla, že to, co s tebou budeme sdílet, si můžeš brát k srdci. A také, že je toto know-how ověřené nejen naší značkou Podnikání Pro Holky, ale i dalšími stovkami klientek, se kterými jsmě měli možnost spolupracovat.

V čem je PPH expertem na kurzy internetového marketingu

Podnikání Pro Holky je komunita, která je tu pro tebe už 2 roky. Je plná stejně cílevědomých žen, jako jsi ty, které chtějí růst nejen v podnikání, ale i osobním životě. Věříme totiž, že každé z nás byly dány nějaké konkrétní dary a talenty, které můžeme ve svém podnikání využít a vydělávat tak peníze tím, co nás opravdu baví, naplňuje a žít tak život podle vlastních pravidel.

Zakladatelkou projektu Podnikání Pro Holky, který vznikl doslova během jedné ranní lekce jógy, je Markéta Baginská. Je expertkou na sociální sítě, tvorbu komunity a online marketing. Pomáhá podnikatelům být na sociálních sítích vidět, vyčnívat v očích jejich ideálních zákazníků a vytvořit si jednoduché automatizované systémy, díky kterým je škálování byznysu zábavou! 

 

Jen za poslední dva roky pomohla stovkám žen začít a rozšířit jejich podnikání, plus byla schopná vytvořit z tohoto šíleného nápadu milionové podnikání. Své zkušenosti předává nejen na sociálních sítích, tomto blogu, v podcastu nebo na YouTube, ale také ve svém autorském byznys a koučink programu Insta Pro Holky pro ženy, které chtějí prorazit na Instagramu a svým podnikáním si skutečně vydělávat.

Podnikání Pro Holky v číslech:

Jak vidíš, rady a tipy, které s tebou budeme sdílet, vychází nejen z našich vlastních četných zkušeností z pohledu uživatelů kurzů digitálního marketingu (…a že to byly někdy vyhozené peníze v řádech desetitisíců, které ty už dělat nemusíš), ale především z pohledu jejich tvůrců. Na základě zpětných vazeb našich studentek programy neustále vylepšujeme a podělíme se s tebou jak o to, co studenti ve skutečnosti nejvíce oceňují, tak i o vlastní přešlapy, které jsme na této cestě udělali. Připravena? Pojďme tedy na to!

Deset expertních tipů: Jak zvolit vhodný kurz online marketingu

1. Stanov si cíle

Zapřemýšlej, co chceš z kurzu digitálního marketingu získat a také, kolik času mu můžeš věnovat. Zodpověz si tyto otázky, které tě nasměrují:

 

  • Chceš se naučit nové nástroje pro digitální marketing?
  • Chceš zlepšit své strategické myšlení?
  • Chceš získat nové kontakty v oboru?
  • Nebo se chceš naučit komplexní strategii pro vybranou sociální síť a naučit se prodávat?
  • Kolik prostoru a času můžeš denně, týdně nebo měsíčně danému tématu věnovat?
  • Za jak dlouho chceš dosáhnout prvních výsledků?
  • Není to jen další marketingový kurz do sbírky, ale skutečné ho potřebuješ? 😉

2. Zvaž své zkušenosti

Pokud jsi začátečník, hledej kurzy pro začátečníky. V oblasti marketingu jich najdeš opravdu velké množství. Proto ti doporučujeme zvolit kurz marketingu, který ti nabídne velkou šíři témat a seznámí tě tak se všemi možnostmi, které marketing nabízí, a ty pochopíš jeho komplexnost a provázanost.

 

Pokud máš už nějaké zkušenosti s marketingem, hledej kurzy, které ti poskytnou větší hloubku a rozmanitost témat. Tady se neboj investovat do větších specializovaných programů a laserově se zaměřit na jedno téma, které aktuálně potřebuješ řešit.

3. Zkoumej reputaci marketingového kurzu

Prozkoumej recenze a hodnocení kurzu od předchozích studentů. Můžeš se také zeptat na doporučení od kolegů nebo oborových expertů.

Pokud se jedná například o kurz růstu na Instagramu, podívej se také na profil daného člověka, který recenzi poskytl. Působí jeho profil důvěryhodně a opravdu dosáhl výsledků, o kterých tak básní?

Pokud si nejsi jistá tím, co jsi zjistila, nebo se ti to zdá málo, ale našla jsi kontakt na studenta daného kurzu, či jeho profil na sociálních sítích, kontaktuj ho a zeptej se na jeho názor a jak mu kurz pomohl z dlouhodobého horizontu.

4. Zkontroluj obsah kurzu

Seznam s obsahem kurzu a podívej se, zda tě daný kurz marketingu dostane tam, kam chceš. Zvaž, zda kurzy nabízejí jen informace, technickou stránku marketingu, anebo také praxi a case study. 

Příkladem, většina kurzů online marketingu na Instagramu tě typicky naučí technickou stránku aplikace a pár základních strategií, jak nastavit správně bio, tvořit obsah a také jak být za dobře s algoritmem. Pokud je ale tvým hlavním cílem využívat Instagram jako marketingový kanál, který ti pravidelně generuje zisky, tento kurz ti s tím nepomůže, protože tě nenaučí prodávat.

To zda budeš úspěšně prodávat, závisí na mnoha faktorech, včetně tvé schopnosti aplikovat naučené dovednosti, tvém produktu nebo službě, cílovém publiku a tom, jak dobře mu komunikuješ svou nabídku, konkurenci a mnohém dalším.

Proto se podívej, zda takový kurz obsahuje přehled nejen instagramových algoritmů, nápady na příspěvky a strategie pro růst tvé komunity na Instagramu, ale také zda se budeš učit o SEO, sponzorovaných příspěvcích, tvorbě cílených kampaní, automatizaci marketingu, influencer marketingu a měření úspěchu kampaní.

Vždy chtěj dovednosti, ne znalosti. Informací všude kolem je dostatek a většinu si jich dohledáš zdarma. Třeba na našem YouTube kanálu. Ale jak tyto informace aplikuješ do své podnikatelské strategie? To je kámen úrazu velké části kurzů. Lektoři a školitelé ti neumí předat praktické dovednosti, naučí tě pouze teorii.

Tím se dostáváme k dalšímu bodu.

5. Zvaž formát kurzu a vyber nejlépe ten se zpětnou vazbou

Kurzy internetového marketingu se mohou konat v různých formátech, jako jsou online, prezenční nebo hybridní. Vyber si formát, který nejlépe vyhovuje tvým potřebám a preferencím.

Je lepší kurz marketingu jako samostudium nebo živý program? Samostudium má výhodu, že si určíš svůj vlastní časový plán a studuješ materiál ve svém vlastním tempu. Navíc můžeš studovat přímo z pohodlí domova a nemusíš se přizpůsobovat harmonogramu kurzu. Pokud preferuješ flexibilitu a nezávislost, samostudium může být pro tebe nejlepší volbou.

Na druhé straně živé programy mají výhodu, že poskytují přímou interakci s učitelem a dalšími studenty. To ti umožní získat okamžitou zpětnou vazbu a řešit konkrétní problémy, které můžeš mít. Živý program je pro tebe výhodný, pokud se učíš lépe v interaktivním prostředí a chceš si vybudovat síť kontaktů v oblasti marketingu.

A pak jsou tu kurzy hybridní, které ti umožní studovat formou samostudia a můžeš si k nim dokoupit živé členství, pravidelné cally nebo jinou formu zpětné vazby. Přesně na tomto principu je založený náš program Insta Pro Holky, kdy s nákupem kurzu získáš přístup k 6měsíční online komunitě, zpětné vazbě a pravidelným koučink callům. Poté, co ti členství vyprší, si ho můžeš dokoupit na dalších 6 měsíců. Přístup ke kurzu ti zůstává doživotně.

V každém případě chtěj takový marketingový kurz, ve kterém získáš feedback neboli zpětnou vazbu. Protože ta tě posune v praktických dovednostech dál. I když jsi dávala pozor a zdánlivě udělala všechny kroky tak, jak ti bylo řečeno, může se stát, že jsi někde něco přehlédla, nebo plně nepochopila. 

V takovém případě je tu zpětná vazba od lektora, školitele nebo jeho týmu, která tě pošťouchne správným směrem a je nezbytnou součástí zlepšování a učebního procesu. Pokud tedy kurz nenabízí možnost zpětné vazby nebo se alespoň doptat v případě, že si nejsi jistá, za nás je to jedno velké NE.

6. Promysli si cenu

Kolik stojí kvalitní kurz online marketingu? Cena kurzu online marketingu se může výrazně lišit v závislosti na kvalitě kurzu, délce a typu materiálů, které v rámci kurzu získáš.

Vezmi proto v úvahu, zda cena online kurzu odpovídá jeho hodnotě, nebo zda existují levnější alternativy. A také jestli ti levnější varianty skutečně zprostředkují to, čeho chceš dosáhnout. 

Některé online kurzy marketingu jsou dostupné zdarma nebo za velmi nízkou cenu, zatímco jiné kurzy mohou stát tisíce až desetitisíce korun. Průměrná cena kvalitního kurzu něbo školení online marketingu se pohybuje v řádu několika tisíc korun.

Ale! Cena kurzu ne vždy zaručuje kvalitu kurzu. Některé levnější kurzy mohou poskytnout stejné množství užitečných informací jako dražší kurzy, a naopak, některé drahé kurzy mohou být příliš obecné nebo nepraktické. Proto pečlivě zvaž již zmíněný obsah a recenze kurzu, než se rozhodneš investovat své peníze.


Výběr kurzu také závisí na tvých cílech a potřebách. Pokud se chceš naučit základy online marketingu, můžeš zvolit levnější kurz. Pokud však potřebuješ pokročilé znalosti v oblasti konkrétního typu online marketingu, příkladem specializovaný kurz pro Instagram, SEO nebo PPC reklama, může být pro tebe vhodnější dražší a specializovaný kurz.

7. Chtěj lektora či školitele z praxe, ne někoho, kdo si to načetl a sám neaplikuje

Na výběr nespěchej. V ideálním případě si udělej předvýběr a sleduj několik týdnů práci několika vybraných lektorů či marketérů. Pokud se někdo má stát tvým koučem či mentorem, ujisti se, že máte společné hodnoty a cíle, že je ti jeho projev příjemný (a ty nebudeš trávit večery s někým, kdo se ti špatně poslouchá) a že vybraný člověk nekáže vodu, ale sám pije víno. Že je autentický a to, co učí, také sám dělá.

Prozkoumej jeho obsah zdarma, jako jsou blogy, videa, rozhovory, předchozí kurzy… zeptej se svých známých a přátel, kteří u něj byli, jaký mají na jeho práci názor. Stáhni si jeho freebíčka, nebo si zakup levný produkt za pár stovek, aby sis ověřila kvalitu jeho práce.

8. Je nutná akreditace?

Pokud hledáš oficiální kvalifikaci, ujisti se, zda je online marketing kurz akreditovaný a zda ti poskytne potřebné osvědčení. Stejně jako u ceny ale chceme zdůraznit, že akreditace se automaticky nerovná kvalitní kurz nebo školení.

Velké množství kvalitních školení a kurzů digitálního marketingu je bez akreditace a poskytne ti alespoň certifikát o absolvování. Tento certifikát slouží jednak pro tvou motivaci a také ho můžeš ukázat svým sledujícím, klientům nebo zaměstnavatelům, pokud je pro ně tvé marketingové vzdělání relevantní. 

Většina jich ale tento papír nebude chtít vidět, budou od tebe chtít výsledky. A tady se vracíme opět k tomu, abys vybírala kurzy, které tě tyto výsledky naučí dodávat díky kvalitní zpětné vazbě.

9. Kontaktuj poskytovatele kurzu

Pokud máš ke kurzu otázky nebo potřebuješ další informace, neváhej kontaktovat poskytovatele marketingového kurzu a zjistit více. Tímto krokem nejen získáš to, co potřebuješ vědět, ale také vstupuješ do interakce s ním a zjišťuješ, jak moc mu na tobě záleží jako potencionálním klientovi.

10. Zjisti, jestli jsou v ceně budoucí aktualizace

Toto je u všech marketingových kurzů naprosto stěžejní věc. U online nebo offline školení marketingu, tréninků, masterclass, webinářů a dalších formátů, které probíhají většinou živě ve vaší firmě, nebo si je zakoupíš v rámci svého profesního růstu, s nějakými aktualizacemi nemůžeš počítat. Školení jsou zpravidla navržená jako jednorázové akce, kde dostaneš informace, materiály, zpětnou vazbu a odpovědi na své otázky. 

 

U online kurzů digitálního marketingu to tak ale být nemusí a ani by nemělo, pokud se nejedná o kurz s omezeným přístupem na dobu 1 roku a podobně. Hodně kurzů nabízí tzv. doživotní přístup a tady si zkontroluj dvě věci – na jak dlouho je minimální garance doživotního přístupu (většinou bývá minimálně 2 roky) a také zda jsou dostupné aktualizace a případně jak často.

Digitální marketing je rychle rostoucí a přelomově se vyvíjející odvětví. V současné době, kdy píšeme tento článek, s marketingem a přístupu k němu zamávalo AI, tedy umělá inteligence. Co se díky ní změní za půl roku a co to udělá s algoritmy na sítích, tvorbou obsahu, výkonnostním marketingem a obraty firem… to můžeme jen hádat. A v tomto případě jsou přímo nutné aktualizace.

Náš kurz Insta Pro Holky je tu pro vás už 2 roky a za tu dobu jsme ho už 3x přetočily a také jsme si do kurzu pozvaly další experty, kteří vám poskynou jiný, nový úhel pohledu. Důvodem, proč jsme kurz přetáčeli, byli nejen aktualizace ze strany Instagramu a jeho větší zaměření na Reels a video celkově, které v současné době zase ustupuje (haha), ale také zpětné vazby od našich studentek. Ony samy nás vždy informaly o tom, co pro ně v kurzu bylo nesrozumitelné, co jim tam chybělo, nebo že by potřebovaly některé moduly ještě více rozkouskovat. A my jim v tomto vyšly naprosto vstříc. 

Kdybychom měli vypíchnout několik důležitých bodů při volbě marketingového kurzu nebo školení, bylo by to toto: Jasně si definuj, co od kurzu očekáváš a čeho díky němu chceš dosáhnout. Dále upřednostni vždy kvalitu nad cenou a také si dej na čas s výběrem lektora či školitele, které si ověříš, nacítíš a proklepneš. Věříme, že jsme ti dali představu a návod, jak si vybrat si ten nejlepší kurz online marketingu, který ti umožní dosáhnout tvých aktuálních podnikatelských nebo kariérních cílů.

PS: Pokud teď přemýšlíš nad tím, co všechno potřebuješ pro to, abys i ty prorazila na Instagramu, přiváděla nové sledující a následně jim úspěšně prodávala, otestuj si nás! Stáhni si našeho průvodce zdarma a začni si tvořit svůj prodej na autopilota ještě dnes. ⤵️


Stačí kliknout zde 🙌

Rozcestník:

Nejnovější články

Blog Podnikání pro Holky
Digitální produkty: Jaké jsou jejich výhody, na co si dát pozor a jak s nimi začít?

Chceš vytvořit svůj vlastní digitální produkt a zajímá tě, jaká forma pro něj bude ta pravá? S tímto článkem v tom budeš mít jasno!

Canva grafiky - Insta Sada Pro Tvůrce
Canva grafika: 4 kroky, jak využít vizuální marketing a zviditelnit se

Ovládni sílu Canva grafiky, úpravy fotek a stříhání videí naplno. S tímto článkem to zvládneš snadno i ty!

Jak psát chytlavé popisky na Instagram, které budou chtít lidé číst!
Jak psát chytlavé popisky na Instagram, které budou chtít lidé číst!

Konečně jasné a jednoduché rady, které ti s psaním popisků na Instagram pomůžou.

Podnikání Pro Holky blog
Nedělej to postaru: Zjisti, jak na Instagramu prodávat na autopilota v roce 2023

Není nic staršího než loňské strategie. Nastuduj si, jak úspěšně prodávat na Instagramu na autopilota, i když zrovna spíš.

Perfektní Instagram BIO
Jak na perfektní Instagram BIO (Návod A-Z)

Na Instagramu máš orientačně 2 vteřiny na to, abys zaujala. A správně nastavené BIO ti s tímto pomůže! 

8 tipů, jak i ty můžeš vypadat na kameře sebevědomě
8 tipů, jak i ty můžeš vypadat na kameře sebevědomě

Chceš natáčet videa? Přečti si tento článek a zjisti, jak vypadat na kameře sebevědomě a dobře!

Obklopuj se ženami, které mluví o svých cílech, vizích a plánech, ne ostatních.